woensdag 26 augustus 2009

De 7 Jeugdzonden?

In een vorig leven gaf ik les. Jawel. Een van de (vele) vakken die mijn leerlingen van mij moesten krijgen, was PAV, ofte Project Algemene Vakken. Een veeleisend, maar boeiend vak, dat weten intussen alle PAV-leraren.
Om het de (ex-)collega's wat makkelijker te maken, schreef ik samen met mijn vriend Patrick Van Lysebetten voor uitgeverij de Boeck een drietal PAV-boekjes: KiesKeurig (over verkiezingen), Terrorisme, een torenhoog probleem, en Soaps, niet veel soeps?
Daarnet heb ik de drukproeven op de bus gedaan van een nieuwe PAV-uitgave die Patrick en ik schreven: De 7 Jeugdzonden?


In de promofolder van uitgeverij De Boeck staat onder andere het volgende: 'Van Dale definieert een jeugdzonde als
een fout uit de jeugdjaren. Daar voegen de makers van deze PAV-bundel een aspect aa
n toe: een fout waaraan jeugdigheid ten grondslag ligt. Hun inventaris van de voornaamste hedendaagse jeugdzonden luidt: verveling, verslaving, geweld, lawaai, seks, opstandigheid en naïviteit. Verwacht echter géén belerend vingertje, maar confronterend feitenmateriaal, stevige stof tot nadenken. Want iedereen heeft het recht om fouten te maken. Maar ook de plicht ze te voorkomen. Een bundel die heel wat (leer)stof zal doen opwaaien!'

Begin september komt het boekje op de markt. Meer info vind je nu al HIER.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten